خورشید مغرب

علم و دین و سیاست در منظر انتظار
خورشید مغرب

بسم الله الرحمن الرحیم
آن خورشید از مغرب طلوع خواهد کرد ...

اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیهاطَویلا.

راه اندازی ایمیج کوبیک، برای کابی برد دو

سیستم عامل لینوکس کوبیک توسط شرکت کویر الکترونیک برای برد لینوکسی CubieboardA20  آماده و عرضه شده است. این ایمیج بصورت پیش فرض دارای خروجی HDMI است.  برای نصب سیستم و گرفتن خروجی VGA از آن،  مراحل و اعمال زیر را به دقت به انجام می رسانیم:

ایمیج سیستم عامل لینوکس کوبیک شرکت کویر الکترونیک،  Cubik A20،  با رجوع به این صفحه قابل دریافت است.

نرم افزارهای:  Win32 Disk Imager  ،VNC Viewer ،WinSCP  ،Putty  ،Cubik Config و پوشه شامل فایل:  Cubik Config،  در پوشه ای بنام Utiliti قرار دارد.  این پوشه از اینجا قابل دریافت است.

یک میکرو اس دی با ظرفیت حداقل چهار گیگ را در درایوری قرار داده و توسط نرم افزار Win32 Disk Imager،  فایل ایمیج کوبیک را در میکرو اس دی رایت کنید.

کارت شبکه سیستم عامل ویندوز را با آی پی:   192.168.1.99 و ساب مکس:   255.255.255.0 ست کنید.

آی پی:   192.168.1.100،  نام کاربری:   root و کلمه عبور:   gg،  برای برد از قبل ست شده است.  بنابراین به راحتی می توان با ایجاد یک کانکشن در نرم افزار VNC Viewer از طریق شبکه و بصورت ریموت دسکتاپ به برد وصل شد.  با توجه به اطلاعات بالا،  کانکشنی ایجاد کرده و به برد وصل شوید.

نرم افزار WinSCP را در سیستم عامل ویندوز نصب و اجراء کنید و یک کانکشن با آی پی:  192.168.1.100،  نام کاربری:  root و کلمه عبور:  gg،  ایجاد کرده و با وجود اتصال بالا،  به برد از طریقی دیگر،  وصل شوید.  محیط نرم افزار WinSCP که یک فایل منیجر است،  به مانند اکسپلورر ویندوز است.  پنجره سمت راست از این نرم افزار،  محتویات برد و پنجره سمت چپ،  شامل پوشه و فایلهای ویندوز است.  فایل دانلود شده  cubik-config.sh را که در پوشه Utiliti و در داخل پوشه Cubik Config قرار دارد،  با موس به پنجره سمت راست و آدرس /root/config درگ کنید؛  توجه داشته باشید،  در پوشه config سیستم عامل برد از قبل،  فایلی به همین نام و با ظرفیت کمتر موجود است،  ( ظاهرا برای CubieboardA10 آماده شده است ).  بنابراین فایلی را که می خواهید در پوشه config پیست کنید،  اوررایت خواهد شد.

هنوز به برد به صورت ریموت دسکتاپ،  وصل هستید.  ترمینال کوبیک را باز کرده و دستور زیر را وارد کنید:

sudo cubik-config $

اگر سیستم از شما کلمه عبور خواست،  gg را وارد کنید.  با اجرای این دستور،  پنجره cubik-config باز خواهد شد،  از طریق این پنجره می توانید نمایشگر بردتان را،  به عنوان مثال،  از HDMI به VGA با رزولیشنی مطابق با نمایشگرتان تغییر دهید.  با پیروی از درخواستهای پنجره و منوهای پیش رو،  در آخر،  تغییرات خود را ذخیره کنید.  بعد از اعمال تغییرات،  در ترمینال دستور: reboot را تایپ کنید تا سیستم عامل بردتان،  ری استارت گردد.

اکنون می توانید اتصالات و کانکشن به برد را خاتمه دهید و با وصل کردن مانیتور VGA به برد،  نتیجه زحمات خود را مشاهده کنید.

توجه:  ورژنی از سیستم عامل کوبیک که برای برد Cubieboard2 پورت شده،  دارای اشکالات زیادی است.  اما امکان Cubik-Config،  چیز باارزش و خوبی است و خیلی از امکانات برد را توسط آن،  می توان  براحتی و بدون دردسر به انجام رسانده و ست کرد و این موجب امتنان از سازندگان این نرم افزار است.  برای اطلاعات بیشتر و مباحث و مشکلات احتمالی،  به فروم سایت ایران میکرو،  به این آدرس مراجعه کنید.

برای ایجاد این پست،  قبلا از راهنمائی های مهندس زارع و مهندس چنگانی کمال تشکر و قدردانی را دارد.  

Update:  93/12/28 - 22:30:00

یک خبر جدید ( البته شش ماه از این خبر گذشته!... )

Ubuntu 12.04.4-ARMHF Desktop برای Cubieboard2 منتشر شده است. این سیستم عامل که برای کابی برد دو پورت شده،  اگر از سرعت تقریبا کم آن صرف نظر کنیم،  بهترین سیستم عاملی است که برای این برد تاکنون آماده شده است.  هم اکنون از این سیستم در بردی که در اختیار دارم،  استفاده میکنم و کاملا از آن راضی هستم.


این ایمیج برای میکرو اس دی آماده شده است و از این آدرس قابل دریافت است.  ظرفیت فایل برای دانلود 1.46 گیگا بایت خواهد بود.  بعد از نصب سیستم،  با نام کاربری:  ubuntu،  و کلمه عبور:  ubuntu،  می توانید از سیستم استفاده کنید.  ظاهرا این سایت:  www.icviet.vn،  در نشر آن سهیم بوده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی